×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
false
true
تأخیر در پروازهای شرکت‌ هواپیمایی ایران‌ایر در زاهدان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در چند روز اخیر تأخیر در پروازهای شرکت‌ هواپیمایی ایران‌ایر در خط زاهدان به تهران و بالعکس موجب نارضایتی مسافران شد. علاوه بر معطلی و سرگردانی حاصل از این تأخیرها که به گفته تعدادی از مسافران اطلاع‌رسانی هم نشده بود با به هم خوردن ساعات پرواز برخی از مسافران از پروازهای بعدی نیز جا ماندند و از این طریق متضرر شدند.

یکی از دلایل نارضایتی مسافرین میزان تاخییر زیاد و خسته کننده شرکت هواپیمایی ایران ایر در فرودشگاه زاهدان است.

علیرضا کیخا یکی از مسافران پرواز ۳۷۹ ایران‌ایر است که دراین‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: دوشنبه شب قبل از ساعتی که در بلیط پرواز مندرج شده بود یعنی ساعت ۲۰:۵۵ در فرودگاه زاهدان حاضر شدم که اعلام کردند پرواز با تأخیر انجام می‌شود ضمن اینکه مسئولان شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در فرودگاه زاهدان مدعی بودند تأخیر در پرواز از طریق پیامک به مسافران اطلاع‌رسانی شده است این در حالی بود که برای من و حداقل چند مسافری که من در فرودگاه دیدم پیامکی ارسال نشده بود.

وی ادامه داد: ابتدا اعلام کردند پرواز به علت نقص فنی ساعت ۰۲:۵۰ بامداد انجام خواهد شد که پرواز مجدد به ساعت ۶:۳۰ صبح موکول و در نهایت پرواز در ساعت ۷:۳۰ صبح سه‌شنبه انجام شد.

کیخا با بیان این که این تأخیر موجب شد تا با اعتراضات مسافران جو فرودگاه زاهدان متشنج شود، خاطرنشان کرد: نکته مهم بی‌تدبیری و عدم اطلاع‌رسانی به مسافران است که موجب سرگردانی و به هم خوردن برنامه مسافران شد.

وی تصریح کرد: بنده شخصاً پرواز تهران به اهواز داشتم که به دلیل این تأخیر زیاد دو بار مجبور شدم این بلیط را کنسل کنم. شرکت هواپیمایی ایران‌ایر ضرر بلیطی را که از خود این شرکت خریداری شده بود، تقبل کرد اما درباره خسارت بلیطی که از شرکت هواپیمایی “ایران‌ایر تور” گرفته بودم یعنی پرواز ۶:۴۰ دقیقه تهران به اهواز که دو بار هم آن را به دلیل تأخیر پرواز زاهدان به تهران کنسل کردم، ابتدا شرکت ایران‌ایر در فرودگاه زاهدان به من گفتند ما با شرکت ایران‌ایر تور قرارداد داریم و درصورتی‌که در فرودگاه مهرآباد تهران بلیطی که ساعت تأخیر خورده است را تحویل دهید، مشخص می‌شود علت نرسیدن به پرواز از سوی شما نبوده بلکه شرکت ایران‌ایر مسبب آن است به همین دلیل هزینه بلیط را کامل به شما برمی‌گردانند.

کیخا افزود: اما وقتی به فرودگاه مهرآباد رسیدم و به شرکت ایران‌ایر تور مراجعه کردم، متصدی این شرکت بدون کمترین توجهی گفت هیچ قراردادی بین ما و ایران‌ایر وجود ندارد و ما هیچ تعهدی نسبت به ضرر شما نداریم. در حال حاضر بنده دو بلیط ۴۸۰ هزار تومانی یعنی در مجموع بیش از ۹۰۰ هزار تومان بابت تأخیر پرواز ایران‌ایر متضرر شده‌ام. همین اتفاق برای یکی دیگر از مسافران که از تهران قصد سفر به تبریز را داشت نیز افتاد.

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت اینجاست که چون زمان تأخیر اولیه زیاد بود این شرکت می‌توانست تدبیری داشته باشد و پرواز جایگزین برقرار کند. از طرفی می‌توانستند از قبل اطلاع تا مسافرانی مانند بنده برای پرواز بعدی خود برنامه مشخصی داشته باشند.

فرودگاه زاهدان به تعهداتش عمل کرده است

مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان دراین‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی بر عهده سازمان هواپیمایی کشور است. از طرفی فرودگاه نیز نظارت خود را دارد.

حمیدرضا پارسا افزود: دستورالعملی از سوی سازمان هواپیمایی کشور که براساس مقررات بین‌المللی تنظیم شده است به فرودگاه داده شده که در آن دستورالعمل حقوق مسافر در مواقع تأخیر پروازها آمده است. به‌طور مثال اگر پروازی با بیش از ۲ ساعت تأخیر انجام شود باید از مسافران در سالن فرودگاه پذیرایی شود. اگر تأخیر بیش از ۴ ساعت شود باید وعده‌های شام و یا ناهار مسافران فراهم شود.

وی ادامه داد: این قوانین در مدت‌زمان تأخیر پرواز زاهدان به تهران دوشنبه شب انجام شد اما ازآنجایی‌که ساعت معطلی مسافران در نیمه‌شب و صبح زود بود سبب شد تا نارضایتی بین مسافران ایجاد شود که این موضوع به شرکت‌های هواپیمایی برمی‌گردد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وظیفه فرودگاه‌ها ایجاد بستری برای فرود و پرواز هواپیماهاست، آماده کردن ترمینال‌ها، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، آماده‌سازی کانترها، سیستم‌های ناوبری هواپیمایی، باند و از این قبیل امور برعهده فرودگاه است که اگر اشکالی در هر یک از این موارد پیش آید و پرواز را با تأخیر مواجه کند، فرودگاه جوابگو است اما در پرواز دوشنبه شب تأخیر به دلیل نقص فنی است که همین مشکل امروز نیز برای پرواز تهران به زاهدان اتفاق افتاد.

مدیرکل شرکت هواپیمایی ایران ایر در سیستان و بلوچستان ضمن شانه خالی کردن از پاسخگویی به خبرنگار تسنیم در زاهدان، پاسخگویی نسبت به این تأخیر در پروازهای ایران ایر را به روابط عمومی این شرکت در تهران واگذار کرد که متأسفانه تلاش خبرنگار ما برای برقراری ارتباط با روابط عمومی شرکت هواپیمایی ایران ایر بی‌نتیجه ماند.

تأخیر نزدیک به ۹ ساعت در یکی دیگر از پروازهای امروز ایران‌ایر نیز نارضایتی مسافران را در پی داشت که به گفته یکی از مسافران این پرواز پس از آماده شدن هواپیما برای پرواز مسافران به نشانه اعتراض پای پله‌های هواپیما ماندند و سوار نشدند شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز در واکنش به این اعتراض مسافران هزینه عدد بلیط هواپیمای رایگان داخل کشور برای تمام مسافران را متقبل شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

false
%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: